Bronze Award

Title
Aalborg Akvavit

Agency
Kontrapunkt

Client
Arcus Danmark

Graphic Finalizer
Sophia Schack Axelsen

Strategy
Svante Lindeburg

Project manager
Ronnie Greve

Designer
Mikael Tonning

Creative Director
Mikael Tonning

↓ Show project description↑ Hide project description

Kontrapunkt har lavet et redesign for Aalborg Akvavit, der imødekommer den moderne forbruger og samtidig respekterer brandets historiske rødder.
Designarbejdet har været styret med en forsigtig hånd, således at målet om at løfte de ikoniske elementer, og dermed fremme essensen omkring det gode håndværk, kunne lykkes gennem en restaureringsproces. Designets ikoniske Malteserkors er uberørt, og den originale krone er blevet rentegnet og manifesterer hermed Aalborgs rolle som Kongelig Hofleverandør mere klart end nogensinde før. Ligeledes er de ikoniske medaljer blevet rentegnet for første gang i 100 år, og udviklingen af den nye skrift tager udgangspunkt i Aalborgs egen logo-udvikling og refererer hermed samtidig til forskellige perioder inden for dansk skrifthistorie.
Vi har skabt et redesign hvor skarpe og runde designelementer komplementer hinanden, og hvor det traditionelle og det moderne mødes i et labeldesign der fortsat appellerer til den almindelige dansker, og hvis kantede etiketform fortsat underbygger Aalborg Akvavits karakteristiske smag.