Bedømmelseskriterier

Shortlistekriterier
Alle arbejder skal, når juryen dømmer til shortliste, vurderes ud fra følgende tre kriterier:

  1. En original og inspirerende idé
  2. Relevant i forhold til kontekst
  3. Sublimt eksekveret

SølvGuld
Gives til et arbejde, der demonstrerer mod og vilje til at bryde konventioner og dermed sætte ny standard således, at det åbenlyst skiller sig ud fra alle øvrige arbejder i kategorien.

SølvSølv
Gives til et arbejde, der imponerer og demonstrerer mod og vilje til at sætte nye standarder.

SølvBronze
Gives til et arbejde, der vurderes til at være blandt de få absolut bedste i kategorien.

SølvYoung Creative Circle Award
Gives til det bedste arbejde, der åbenlyst skiller sig ud fra alle øvrige indsendte arbejder.

Special CircleSpecial Circle

Gives til det arbejde indenfor Advertising, Design og Digital, der er en banebrydende idé – et arbejde, der ikke er til at komme udenom: Enten fordi det ikke passer i nogen af kategorierne, fordi det løfter sig over dem, eller fordi det flytter standarden i sin kategori.